"" – Latarnik2.0 Podoba się?

niedziela, 21 listopada 2010

Xperia X10: Prolog

Jeżeli jest się w posiadaniu  bardzo wolnego notebooka, trzeba mieć bardzo szybkiego smartphona  Mój Acer Extensa nigdy nie był zbyt szybki, ale do podstawowych zadań się nadawał. Od jakiegoś jednak czasu pakuje on walizki do cyfrowego nieba i reanimacja w postaci postawienia nowego systemu tylko trochę poprawiła sytuację. Najbardziej denerwuje mnie to, że „pełne uruchomienie” potrafi trwać… 15 minut. Byłem z nim w Grecji, pomagał mi w Hiszpanii, ale wyprawa na dłużej do Transylwanii mogła przerosnąć jego możliwości.

Mój laptop przeszedł na prawdę bardzo dużo, ale nie skupiajmy się na przeszłości
Kiedy dowiedziałem się, że mam zamieszkać w Siedmiogrodzie byłem pewny jednego: potrzebuję sprzętu, który pozwoli mi przetrwać w krainie, gdzie Wampiry łakną świeżej krwi. Potrzebowałem urządzenia, które zastąpi podstawowe funkcje laptopa, potrafiącego łączyć się z Internetem, będącego telefonem,  umożliwiającego komunikację na wszelkich współczesnych płaszczyznach technologicznych, zapewniającego dobrą jakość zdjęć i wideo a przy tym wszystkim mobilnego. Najważniejszą jednak funkcją jest dla mnie GPS, który mogę mieć zawsze przy sobie. W skarbonce nie działa się najlepiej, a ja jako gadżeciarz, który lubi mieć poczucie posiadania wielu ciekawych możliwości zawsze przy sobie, postawiłem na jeden produkt.

Założenia:
  1. Częściowe zastępowanie komputera
  2. Spersonalizowana poranna informacja oraz dostęp do serwisów społecznościowych
  3. Nowoczesne i społecznościowe formy kontaktu
  4. Duży wyświetlacz
  5. System operacyjny Android
  6. Dobry aparat cyfrowy
  7. Multimedia oraz rozrywka
  8. GPS
  9. Wi-Fi
  10. Urządzenie  ma nie być zbyt drogie a jednak posiadać wyświetlacz nie mniejszy niż 4”. Dotykowe telefony  powinny mieć duże ekrany – inaczej paluchami zasłaniamy sobie większość „powierzchni roboczej”.
Wybór padł  na Sony Ericsson Xperia X10. Ten blog będzie poświęcony właśnie temu modelowi oraz systemowi operacyjnemu Android, który zdobywa coraz większą popularność wśród producentów oraz użytkowników. Będę testował funkcje telefonu Xperia  X10, używał aplikacji i robił to wszystko będąc poza granicami kraju. Sprawdzę jak współczesne technologie potrafią pokonywać granice między państwami. 

Niektórzy mawiają, że telefon służy wyłącznie do dzwonienia. Może za czasów Bell'a tak było - ja jednak uważam, że telefon dziś służy do zapewniania komunikacji na wszystkich możliwych poziomach, technologicznych jakie są dostępne, skraca dystans, potrafi pomóc zaoszczędzić czas, umożliwia pracowanie oraz zapewnia rozrywkę. O tym będzie  właśnie ten blog: stanie się przewodnikiem po funkcjonalności Sony Erricsson Xperia X10 i systemu Android OS.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz