"" – Latarnik2.0 Podoba się?

czwartek, 30 czerwca 2011

Gameloft Real Football 2011 na smartphonie Xperia arc

Real Football 2011



Pod koniec kwietnia lustrowałem przygotowania do Euro 2012 w Polsce, a przynajmniej przetestowałem nagrywanie filmów HD przez smartphone Xperia arc...



...Ponieważ w piłkę nie grałem od dawna, a moja drużyna Luz Brothers* się już rozpadła postanowiłem zobaczyć co w dziedzinie piłki nożnej mają do zaoferowania twórcy gier mobilnych na Androida.

Real Football 2011 autorstwa chłopaków z Gameloftu zagościł na wyświetlaczu telefonu Xperia arc, który jest wspomagany przez technologię Reality Display z Mobile BRAVIA Engine. Muszę powiedzieć, że w konfrontacji z technologią Super AMOLED wcale nie zostaje w tyle. Może czerń nie jest idealnie czarna, ale kontrast za to jest równie rewelacyjny. Spory plus za nasycenie barw.

Trailer gry Real Football 2011

Wracając do gry Real Football 2011 muszę powiedzieć, że przypomniały mi się stare dobre czasy rozgrywek na konsolach. Kiedy mieszkałem w Maladze graliśmy na PlayStation w jakąś starą Fifę i urządzaliśmy turnieje Polsko-Niemiecko-Chorwacko-Austriackie. Real Football 2011 odgrzał trochę wspomnienia. Autorzy tego tytułu 1umożliwili rozegranie meczu w trybie multiplayer przez Wi-Fi za co im chwałą, ale niestety nie miałem okazji przetestować tego rozwiązania. Może ktoś sprawdził?

Real Football 2011 tryb multiplayer przez Wi-Fi

Rzuca się w oczy coraz większy rozmach gier mobilnych. Jest to oczywiście naturalny proces ewolucji.  Real Football 2011 na Androida wyróżnia się rozbudowanymi komentarzami, niezłą oprawą dźwiękową i dobrą grafiką. To już dawno przestały być produkcje kilku programistów typu, aby coś było. W tych tytułach czuć coraz większy budżet i Real Football 2011 Gameloftu jest tego całkiem niezłym przykładem. Chociaż doskonale wcale nie jest, ale o tym za chwilę.
Real Football 2011
Cieszy bogactwo trybów: od managera piłkarskiego po rozgrywanie różnych pucharów. Mamy także np. Enter the Legend, tryb, w którym tworzymy zawodnika i zdobywamy nim to wszystko co w piłce nożnej zdobyć można. Tryb Legend, strzały karne, praktykę. History mode to tryb dla miłośników i znawców piłki nożnej a w szczególności jej historii. Odtwarzane są ciekawe i historyczne mecze. Np. zaczynasz przegrywając 2:0 w 20 minucie i musisz wygrać mecz przynajmniej 3 golami. Fajnie jest odtwarzać historię!

Real Football 2011 tryb managera

Zaskakuje liczba atrybutów, które opisują zawodników. Na oko naliczyłem ze 20 parametrów. Ten element spodoba się z pewnością graczom z zacięciem managerskim, ale można też oczywiście skorzystać z gotowców. W ogóle możliwości konfiguracji jak na grę mobilną są bardzo rozbudowane. Ustawienie formacji, statystyki piłkarzy, transfery, kolory koszulek i wiele więcej.

Statystyki piłkarzy są w Real Football 2011 bardzo rozbudowane

Sterowanie

Chłopaki ze studia Gamelfot zaprojektowali z lewej strony wirtualny joystick, z prawej mamy trzy przyciski: strzał, podanie i bieganie. Strzały i podania możemy wycelować w konkretnym kierunku oraz poprzez długość naciskania danego klawisza określić ich siłę. Jeżeli dotykamy ekranu w pustym miejscu to nasz zawodnik zacznie robić zwody. Dobre i słuszne rozwiązanie, uatrakcyjnia rozgrywkę, wprowadza pozytywny element zręcznościowy i cieszy oko.

Mecz rumuńskiej drużyny narodowej



Jakoś za bardzo nie rozgryzłem gry w obronie a zwłaszcza przejmowania piłki. Mamy klasyczne konsolowe wślizgi od tyłu, które kończą się w większości faulem (i słusznie), ale odbieranie piłki wygląda bardziej na kwestie statystyk niż sprawę zręcznościową.

Gracze nie zatrzymują się w miejscu, co jest zgodne, z którąś tam zasadą dynamiki Newtona, ale mam wrażenie, że ekipa z Gameloftu przeceniła trochę siłę pędu. Dobrze, że nie mamy do czynienia ze zręcznościówką, ale do własnej bramki przez wspomnianą siłę zdarzyło mi się wbiec już kilka razy i to z piłką. Jak już napisałem, ciężko ogarnąć mi w tym tytule grę w obronie a była to moja specjalizacja w Luz Brothers.

Grafika i dźwięk

We wstępie napisałem, że dźwięk i komentarze to duży postęp. Taka jest pierwsza impresja, ale zdarzają się sytuacje, że komentarz nie odzwierciedla rzeczywistości i dzieje się to stosunkowo często. Co powiecie na fakt, że z głośnika płynie wiadomość o wspaniałej obronie a na ekranie zawodnicy cieszą się ze strzelonej bramki?

Real Football 2011 na Androida

Grafika. Jest dobra, nawet bardzo dobra. Animacje płynne i w sumie bogate. Jeżeli się przyjrzycie to zobaczycie takie detale jak piłkarzy, którzy np. w biegu pokazują palcem, gdzie chcą, aby piłka została podana. Jednak też coś tutaj kuleje i są to piłkarze. Pomimo tego, że tytuł jest licencjonowany (chyba nie w pełni), to jednak dużej części twarzy nie rozpoznamy, a to dlatego, że większość zawodników ma standardowe twarze.

To, co mi się nie podoba to także fakt, że gra nie wspiera multitaskingu. Pamiętajmy, że Xperia arc jest także telefonem i często chcemy z różnych powodów zamrozić aplikację w pamięci. Wygląda na to, że Real Football 2011 ma problemy z tą operacją, gdyż czasami mecz nie chce się załadować w miejscu, gdzie skończyliśmy.

Na zakończenie hymn drużyny CFR z Cluj-Napoca



* Nazwa od tego, że kojarzy się z Blues Brothers, brzmi trochę jak przegrywać po angielsku oraz podkreśla braterstwo i wyluzowanie w stosunku do przegranych :) Mam nadzieję, że uda się skrzyknąć chłopaków z pracy...

2 komentarze:

  1. hihi, ale fajny ma hymn ta drużyna, podoba mi się :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To hymn drużyny CFR z Cluj-Napoca. Teraz mieszkam w Bukareszcie a kibice obu drużyn nie lubią się za bardzo :)

    OdpowiedzUsuń

Wystąpił błąd w tym gadżecie.