"" – Latarnik2.0 Podoba się?

czwartek, 29 grudnia 2011

Xperia arc S i górskie testy: tryb panoramiczny, tryb zdjęć plaża/śnieg

Wielu Ani lub życzenia w języku rumuńskim. La multi Ani 2012. Ani to rok, więc zapewne wszystkiego dobrego w 2012 roku. I tego samego Wam życzę.

W połowie grudnia, tuż przed wyprawą do Polski, wybrałem się w góry z moją międzynarodową grupą i postanowiłem przetestować zdolności Xperii arc S do uwieczniania wspomnień dzięki 8.1 milionowej matrycy. 

Xperia arc S: zdjęcia w trybie panoramicznym 


Muszę zaktualizować przewodnik robienia zdjęć - napisałem go wtedy, kiedy Xperia arc nie robiła zdjęć panoramicznych. Wtedy sugerowałem pobrać z Android Market program o nazwie Photaf 3D, który to umożliwiał.
W Xperi arc S zaimplementowano dwa tryby panoramy. Jeden to standardowy, gdzie musimy przesuwać aparat od lewej do prawej. Trzeba uważać, aby robić to niezbyt szybko, ale też niezbyt wolno. A także musimy utrzymywać telefon równo w poziomie.  Jeżeli się nie zastosujemy do tych wytycznych to tworzenie panoramy się nie powiedzie. Ciężko też zrobić panoramę w sferze 360 stopni bez ruszania stóp. Nie wiem jak wy, ale ja się nie jestem w stanie tak obrócić tym bardziej po świętach.  :) Czasami też na skraju zdjęcia wyjdzie szary obszar. Generalnie przyda się trochę praktyki.

Panoramy 3D. Jest to technologia tak nowa i tak zaawansowana, że nie jestem w stanie jej przetestować. W Xperii arc S zdjęcia 3D rozwiązano w dziwny sposób. Aby zdjęcie było 3D trzeba mieć dwie kamery. Otóż nie! W Xperii arc S nagrywamy panoramę 3D jednym aparatem robiąc tak jakby film. Oprogramowanie składa ten plik w jedno zdjęcie 3D. Problem w tym, że wyświetlacz Xperii arc S nie jest w stanie obsługiwać takiego obrazu, dlatego trzeba byłoby podłączyć smartphone do telewizora 3D przez HDMI/DLNA, ale takich wynalazków nie mam. W Rumunii, w mojej poprzedniej pracy mieliśmy telewizory 3D, ale niestety nie mam już do nich dostępu.


Zdjęcia wykonane smartphonem Xperia arc S w trybie plaża/śnieg


Oczywiście galerię można wyświetlić na telewizorze lub projektorze multimedialnym dzięki wbudowanemu w Xperię arc S portowi microHDMI lub standardowi DLNA.

Tutaj znajdziesz zdjęcia w trybie plaża/śnieg wykonane telefonem Xperia X10 w Sibiu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz