"" – Latarnik2.0 Podoba się?

wtorek, 12 kwietnia 2011

Xperia S, Skype Mobile i rozmowy wideo

Xperia S ma wbudowaną dodatkową kamerę do wideo rozmów. To, plus aplikacja Skype Mobile z Google Play na Androida daje bardzo duże możliwości komunikacyjne.

Niżej testowa rozmowa z pluszowym ursuskiem. Pomyśleć, że mój Bejbik niedawno zjadł takiego.
W nocy Xperia S wygląda jakby była zrobiona ze światła i szkła
Odkąd zainstalowałem mobilną wersję Skype w swojej Xperii S mam lepszą łączność ze światem – nie tylko z Polską, ale także ze znajomymi poznanymi w Grecji oraz Hiszpanii. Dzięki usłudze Skype Out (dzięki VoIP) mogę tanio dzwonić do Polski wtedy kiedy chcę, nawet „z miasta”. Także mogę prowadzić rozmowy za pośrednictwem komunikatora. Mobilny Skype w komórce to jedna z najważniejszych aplikacji.

Jest to bardzo wygodne i przydatne – zawsze w mojej kieszeni mam łączność z krajem, czuję, że moi bliscy nie są aż tak daleko. Pamiętam, kiedy z Grecji lub Hiszpanii rozmawiałem przez Skype z laptopa. Obecnie mój notebook się do tego już nie nadaje – jest zbyt wolny. Xperia S z mobilnym Skype to luksus – nie jestem  przykuty do biurka. Jestem w pełni mobilny, wolny, rozmawiając mogę chodzić po mieszkaniu, kamerą pokazywać co chcę!

Ważne też, że Skype Mobile w telefonie pozwala mi podratować budżet - większość rozmów można przeprowadzać umawiając się na Skype. O Rumunii musicie wiedzieć to, że oni już dawno są w Strefie Euro... A przynajmniej kilka gałęzi gospodarki: nieruchomości wraz z wynajmem mieszkań oraz operatorzy sieci komórkowych - za prepaidy płaci się kursem w lejkach sztywno powiązanym z Euro i to na dodatek wg przelicznika danego operatora, co jest do bani...!
  
Skype Mobile

Aplikacja daje dostęp do podstawowej funkcjonalności znanej z komputerów deskopowych: możemy rozmawiać pisemnie, głosowo, wyszukiwać kontakty i prowadzić wideo rozmowy. Ciekawą opcją jest sprawdzanie kto z mojej książki adresowej jest użytkownikiem Skype: w ten sposób możemy automatycznie wyszukiwać po nazwach i być może innych danych. Jeżeli mamy podane loginy do np. GMaila lub Facebooka to te profile także zostaną przeszukane w katalogu Skype.
Interfejs programu Skype Mobile
Mobilny Skype oferuje rozmowy  głosowe Skype-Skype oraz także w usłudze Skype Out, czyli dzwonienie na telefony. Połączenia z telefonami stacjonarnymi są bardzo tanie, z komórkowymi już droższe. Jakość rozmów jest taka sama jak tą, którą znam z komputerów stacjonarnych. Generalnie lepiej sprawuje się zestaw słuchawkowy niż rozmowa przez telefon – takie mam odczucia i moi rozmówcy też. Niweluje to efekt słyszenia samego siebie przez osoby, z którymi rozmawiam.

Dodatkowo Skype Mobile używam, podobnie jak Office Communicatora w wersji mobilnej, do telekonferencji w mojej pracy.
QR Code, Skype Mobile na Androida, Google Play
Zdarza się, że rozmówcy  narzekają na zbyt dużą czułość mikrofonu – wtedy może być słyszalny  oddech co znam już z komputerów i wersji deskopowej Skype. Najlepiej używać zestawu słuchawkowego! Jeżeli mowa o usłudze  Skype Out to można powiedzieć, że jest już dużo lepiej. Słyszę najczęściej  bez żadnych szumów.

Podoba mi się, że instalacja Skype wpływa na książkę telefoniczną telefonu, kiedy wybieramy osoby telefon pyta się nas, czy chcemy dzwonić tradycyjnie czy przez Skype Out. Dla mnie jest to wygodne rozwiązanie, ale można także zapamiętać domyślny wybór.

Podsumowując: będąc poza granicami kraju i mając w Polsce osoby bliskie Mobilny Skype nie tylko skraca dystans i pokonuje granice, daje swobodę poruszania się, ale także pozytywnie wpływa na budżet.

1 komentarz:

  1. fajny smartfoo po prostu kombajn multimedialny jedyne minusy to bateria i jesli ktos nie jest przyzwyczajony do wielkich rzeczy w kieszeni moze wydawac sie wielki ale na tle innych smartow zaliczam go do pierwszej czolowki

    OdpowiedzUsuń